Śmiech na sali… kinowej.- klasa 6



Drodzy Uczniowie klasy 6!

08.04.2020r. lekcja 1

Postępujcie zgodnie ze wskazówkami.

Zapisz w zeszycie temat lekcji, cel i kryteria sukcesu (nacobezu).

Temat: Śmiech na sali… kinowej.

Cel: odróżniam gatunki filmowe

Nacobezu:
– wymieniam przykłady komedii filmowych
– podaję przykłady popularnych chwytów komediowych
– określam elementy komizmu postaci
– formułuję opinię o wybranym filmie (zgodnie z podanym schematem)

Zaloguj się na platformie epodreczniki.pl i zapoznaj się z materiałami, które udostępniłam. Obejrzyj dokładnie film i wykonaj ćwiczenia interaktywne. Nic nie musisz zapisywać w zeszycie, pracujesz tylko na platformie.
Jeśli nie możesz się zalogować, wejdź w podany link i zapoznaj się z materiałami.


Wymień pary bohaterów filmowych, którzy przez swoje przeciwieństwo wywołują efekt komediowy. Określ ich parami antonimów. Przypomnij sobie co to są antonimy – podręcznik strona 262. Pomogą ci w tym ilustracje:







Następnie wykonaj w zeszycie ćwiczenie 8 z podręcznika ze strony 262, czyli napisz zwięzłą opinię na temat wybranego filmu, serialu na podstawie podanego w ćwiczeniu planu.  Wykorzystaj podane słownictwo oceniające:
Gra aktorska: fascynująca, wspaniała, porywająca, przejmująca, przekonująca, budząca emocje, aktor świetnie wczuł się w swoją rolę, świetnie odegrał swoją postać, aktor grał słabo, bez polotu, aktor nie potrafił wczuć się w rolę, nie pasował do roli, przeciętna gra aktorska, wybitna kreacja, wyrazista/ mało wyrazista, oszczędne aktorstwo, przesadna gra aktorska, sztuczna gra.
Film: ciekawie wyreżyserowany, pełen zwrotów akcji, trzymający w napięciu, intrygujący, ciekawy, interesujący, porywający, zaskakujący, pełen efektów specjalnych, nieciekawy, nużący, monotonny, nudny, przewidywalny.
Akcja: wartka, porywająca, dynamiczna, wolna.
Muzyka: potęguje napięcie, buduje nastrój, skłania do refleksji, dopełnia przeżycia bohaterów, ilustruje akcję.
Wrażenia: byłem zadowolony, zdziwiony, zaskoczony, wzruszony, zirytowany, znudzony, itp.

Powodzenia!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

,,Rola mola” Małgorzaty Strzałkowskiej - klasa 6

Czasowniki zakończone na -no, -to - klasa 5.

Jak opisać ulubione zwierzę? - wskazówki w klasie 5.