Śmiech na sali… kinowej.- klasa 6
08.04.2020r.
lekcja 1
Postępujcie
zgodnie ze wskazówkami.
Zapisz
w zeszycie temat lekcji, cel i kryteria sukcesu (nacobezu).
Temat: Śmiech na sali… kinowej.
Cel: odróżniam
gatunki filmowe
Nacobezu:
– wymieniam przykłady komedii filmowych
– podaję przykłady popularnych chwytów komediowych
– określam elementy komizmu postaci
– formułuję opinię o wybranym filmie (zgodnie z
podanym schematem)
Zaloguj się na platformie
epodreczniki.pl i zapoznaj się z materiałami, które udostępniłam. Obejrzyj
dokładnie film i wykonaj ćwiczenia interaktywne. Nic nie musisz zapisywać w
zeszycie, pracujesz tylko na platformie.
Jeśli nie możesz się zalogować, wejdź w podany link i
zapoznaj się z materiałami.
Wymień pary bohaterów
filmowych, którzy przez swoje przeciwieństwo wywołują efekt komediowy. Określ
ich parami antonimów. Przypomnij sobie co to są antonimy – podręcznik strona
262. Pomogą ci w tym ilustracje:
Następnie wykonaj w zeszycie ćwiczenie 8 z
podręcznika ze strony 262, czyli napisz zwięzłą opinię na temat wybranego
filmu, serialu na podstawie podanego w ćwiczeniu planu. Wykorzystaj podane słownictwo oceniające:
Gra aktorska: fascynująca, wspaniała, porywająca,
przejmująca, przekonująca, budząca emocje, aktor świetnie wczuł się
w swoją rolę, świetnie odegrał swoją postać, aktor grał słabo, bez polotu,
aktor nie potrafił wczuć się w rolę, nie pasował do roli, przeciętna gra
aktorska, wybitna kreacja, wyrazista/ mało wyrazista, oszczędne aktorstwo,
przesadna gra aktorska, sztuczna gra.
Film: ciekawie wyreżyserowany, pełen zwrotów akcji, trzymający w napięciu, intrygujący, ciekawy, interesujący, porywający, zaskakujący, pełen efektów specjalnych, nieciekawy, nużący, monotonny, nudny, przewidywalny.
Akcja: wartka, porywająca, dynamiczna, wolna.
Muzyka: potęguje napięcie, buduje nastrój, skłania do refleksji, dopełnia przeżycia bohaterów, ilustruje akcję.
Wrażenia: byłem zadowolony, zdziwiony, zaskoczony, wzruszony, zirytowany, znudzony, itp.
Film: ciekawie wyreżyserowany, pełen zwrotów akcji, trzymający w napięciu, intrygujący, ciekawy, interesujący, porywający, zaskakujący, pełen efektów specjalnych, nieciekawy, nużący, monotonny, nudny, przewidywalny.
Akcja: wartka, porywająca, dynamiczna, wolna.
Muzyka: potęguje napięcie, buduje nastrój, skłania do refleksji, dopełnia przeżycia bohaterów, ilustruje akcję.
Wrażenia: byłem zadowolony, zdziwiony, zaskoczony, wzruszony, zirytowany, znudzony, itp.
Powodzenia!
Komentarze
Prześlij komentarz