Drodzy Uczniowie klasy 5! 15.04.2020r. środa Postępujcie zgodnie ze wskazówkami Zapisz w zeszycie temat lekcji, cel i kryteria sukcesu (nacobezu). Temat: Cóż począć, gdy nie wiadomo, co już zrobiono, a co pominięto? Cel: wykorzystuję informacje na temat różnych form czasownika Nacobezu: – odróżniam formy osobowe czasownika od nieosobowych – wiem, że formy zakończone na -no , -to pełnią funkcję orzeczeń – znam zasady stosowania form na -no , -to w zdaniach – przekształcam zdania z formami osobowymi w zdania z formami nieosobowymi czasownika i na odwrót – w zależności od celu wypowiedzi; Przypomnij sobie, co już wiesz o czasowniku. Zapamiętaj! Czasownik może występować w formie: – osobowej, która informuje o osobie wykonującej czynność, np. zapytam (ja), zapytaj (ty) – nieosobowej, która nie informuje o osobie. Nieosobowe formy czasownika to: - bezokolicznik np. zapytać, - formy zakończone na -...
Komentarze
Prześlij komentarz