Przygoda z lekturą "Ania z Zielonego Wzgórza" cz.1.


Uczniowie klasy 5!

Zaczynacie przygodę z lekturą „Ania z Zielonego Wzgórza”  

Postępujcie zgodnie ze wskazówkami.

Zapiszcie w zeszycie temat lekcji, cele i kryteria sukcesu (nacobezu).

Temat: „Ania z Zielonego Wzgórza”  – opowieścią o niezwykłej dziewczynce z bujną wyobraźnią.

Cel lekcji: Znam problematykę lektury „Ania z Zielonego Wzgórza” i umiem dyskutować o niej.

Nacobezu (na co będziemy zwracać uwagę)
- znam biografię autorki,
- wyjaśniam genezę utworu,
- potrafię wymienić i uporządkować wydarzenia z życia bohaterki.

Sprawdźcie, co zapamiętaliście po przeczytaniu lektury. Życzę udanej zabawy! Kliknij link i graj.

https://wordwall.net/pl/resource/459182/polski/ania-z-zielonego-wzg%c3%b3rza-znajomo%c5%9b%c4%87-lektury

Kliknij link i obejrzyj prezentację oraz wykonaj zadania.

https://view.genial.ly/5e78d9618a1d0d0d98825e0e/presentation-ania-z-zielonego-wzgorza

Otrzymaliście do wykonania zadanie następującej treści:


  -   Opracuj przewodnik turystyczny po ulubionych miejscach Ani Shirley (format dowolny, wersja   papierowa).
  -  Możesz wykorzystać przykładowy plan przewodnika:

  •         Wprowadzenie: kilka informacji o Wyspie Księcia Edwarda (klimat, położenie, roślinność)
  •      Rozwinięcie:
  •      Informacja, kto wymyślił Anię z Zielonego Wzgórza, kilka słów o bohaterce powieści;
  •      Ulubione miejsca Ani (krótkie opisy, historia nazw, co warto obejrzeć, co warto zrobić);
  •     Zakończenie: zachęta do zwiedzania, życzenia miłych wrażeń.
Powodzenia!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jak opisać ulubione zwierzę? - wskazówki w klasie 5.

,,Rola mola” Małgorzaty Strzałkowskiej - klasa 6

Czasowniki zakończone na -no, -to - klasa 5.