Legenda „O okrutnym wilku z Gubbio” - klasa 5






Drodzy Uczniowie klasy 5!

17.04.2020r. piątek 2 lekcje


Postępujcie zgodnie ze wskazówkami.

Zapisz w zeszycie temat lekcji, cel i kryteria sukcesu (nacobezu).

Temat: Przedstawiamy poznaną legendę w formie komiksu

Cel: czytam tekst ze zrozumieniem i przedstawiam go w formie komiksu;

Nacobezu:
– wymieniam elementy składające się na świat przedstawiony utworu (czas, miejsce, bohaterowie, wydarzenia);
– porządkuję plan zgodnie z chronologią;
– podaję cechy komiksu;
– uzasadniam, że utwór jest legendą;

Przeczytaj uważnie  legendę „O okrutnym wilku z Gubbio” (podręcznik, s. 239–240). Przypomnij sobie, co składa się na świat przedstawiony utworu.  Określ elementy świata przedstawionego w poznanej legendzie. Zapisz je w zeszycie.

elementy świata przedstawionego:
czas wydarzeń: ………………………….
miejsce wydarzeń: …………………………………..
bohaterowie:  ……………………………………….

Plan wydarzeń. Ułóż wydarzenia w kolejności chronologicznej. Zapisz w zeszycie.

Łapa wilka w dłoni świętego.
Samotna wędrówka świętego w kierunku legowiska wilka.
Spotkanie św. Franciszka z wilkiem.
Wilk u stóp św. Franciszka.
Strach przed opuszczaniem miasta.
Wieczna przyjaźń między mieszkańcami miasta a wilkiem.
Pojawienie się wilka w okolicy Gubbio.
 Odradzanie św. Franciszkowi wyjścia do wilka.

Przedstaw w formie komiksu poznaną legendę.

W tym celu:
- Narysuj odpowiednie ilustracje zgodnie z planem wydarzeń.
- Zapisz w dymkach wypowiedzi bohaterów. Wykorzystaj odpowiednio skrócone wypowiedzi z tekstu lub wymyśl własne. Możesz też zastosować wyrazy dźwiękonaśladowcze.
-  Uwaga! Przy każdym obrazku musi znajdować się przynajmniej jeden dymek.
- Postaraj się, aby Twoja praca była kolorowa i estetyczna.
Obejrzyj film, który zawiera wskazówki, jak narysować komiks.


Przypomnij sobie cechy legendy. Zastanów się, co świadczy, że utwór jest legendą.
Zdjęcia wykonanego komiksu prześlij na e-mail:  pspwwieczorekp@wp.pl

Powodzenia!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

,,Rola mola” Małgorzaty Strzałkowskiej - klasa 6

Jak opisać ulubione zwierzę? - wskazówki w klasie 5.

Czasowniki zakończone na -no, -to - klasa 5.