,,Rola mola” Małgorzaty Strzałkowskiej - klasa 6
Drodzy Uczniowie klasy 6!
06.04.2020r.
Postępujcie zgodnie ze wskazówkami.
Zapisz temat lekcji, cele i kryteria
sukcesu (nacobezu).
Temat:
Artyści
z ambicjami – ,,Rola mola” Małgorzaty Strzałkowskiej.
Cel: Oceniam postawę bohatera
poznanego wiersza
Nacobezu:
- wyjaśniam, na czym polega komizm wiersza
– tworzę zwroty z wyrazami: śmiech, śmiać się
– piszę opowiadanie o najśmieszniejszej historii
Przeczytaj bajkę „Rola mola” Małgorzaty
Strzałkowskiej, która znajduje się w podręczniku na stronie
258.
Przypomnij sobie, jakimi cechami
wyróżniają utwory należące do gatunku – bajka. Pomoże Ci w tym rysowana notatka
wykonana przez panią Sylwię Oszczyk. Jeśli chcesz, możesz ją wydrukować i
wkleić do zeszytu. Z pewnością przyda Ci się w dalszej edukacji.
Po zapoznaniu się z notatką, potrafisz uzasadnić, że
wiersz „Rola mola” jest bajką. Zastanów się, na czym polega komizm (humor) w wierszu.
A teraz wykonaj ćwiczenie 5 z podręcznika
ze strony 259.
Utwórz 7 zwrotów przez połączenie wyrazów po lewej
stronie z wyrazami po prawej stronie – po jednym zwrocie z każdego punktu.
Następnie napisz krótkie opowiadanie o
najśmieszniejszej historii, jaka cię kiedykolwiek spotkała. Wykorzystaj zwroty,
które utworzyłeś, wykonując ćwiczenie 5.
Proszę, aby wykonane zadania przesłali mi uczniowie o
następujących numerach w dzienniku: 1, 2, 4, 8, 12, 16. Możesz napisać w
dokumencie Word albo w zeszycie. Prześlij zdjęcie pracy z zeszytu. Prace wyślij
na adres e-mail: pspwwieczorekp@wp.pl
najpóźniej we wtorek do godziny 16.00.
Powodzenia!
Komentarze
Prześlij komentarz