,,Rola mola” Małgorzaty Strzałkowskiej - klasa 6







Drodzy Uczniowie klasy 6!

06.04.2020r. 

Postępujcie zgodnie ze wskazówkami.

Zapisz temat lekcji, cele i kryteria sukcesu (nacobezu).


Temat: Artyści z ambicjami – ,,Rola mola” Małgorzaty Strzałkowskiej.

Cel: Oceniam postawę bohatera  poznanego wiersza

Nacobezu:
- wyjaśniam, na czym polega komizm wiersza
– tworzę zwroty z wyrazami: śmiech, śmiać się
– piszę opowiadanie o najśmieszniejszej historii

Przeczytaj bajkę „Rola mola” Małgorzaty Strzałkowskiej, która znajduje się   w podręczniku na stronie 258.
Przypomnij sobie, jakimi cechami wyróżniają utwory należące do gatunku – bajka. Pomoże Ci w tym rysowana notatka wykonana przez panią Sylwię Oszczyk. Jeśli chcesz, możesz ją wydrukować i wkleić do zeszytu. Z pewnością przyda Ci się w dalszej edukacji.









Po zapoznaniu się z notatką, potrafisz uzasadnić, że wiersz „Rola mola” jest bajką. Zastanów się, na czym polega komizm (humor) w wierszu.

A teraz wykonaj ćwiczenie 5 z podręcznika ze strony 259.
Utwórz 7 zwrotów przez połączenie wyrazów po lewej stronie z wyrazami po prawej stronie – po jednym zwrocie z każdego punktu.

Następnie napisz krótkie opowiadanie o najśmieszniejszej historii, jaka cię kiedykolwiek spotkała. Wykorzystaj zwroty, które utworzyłeś, wykonując ćwiczenie 5.

Proszę, aby wykonane zadania przesłali mi uczniowie o następujących numerach w dzienniku: 1, 2, 4, 8, 12, 16. Możesz napisać w dokumencie Word albo w zeszycie. Prześlij zdjęcie pracy z zeszytu. Prace wyślij na adres e-mail: pspwwieczorekp@wp.pl najpóźniej we wtorek do godziny 16.00.

Powodzenia!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jak opisać ulubione zwierzę? - wskazówki w klasie 5.

Czasowniki zakończone na -no, -to - klasa 5.