Nie warto się buntować - Andrzej Bursa "Nauka chodzenia" (kl.8)
Drodzy Uczniowie klasy 8!
31.03.2020r. lekcja 2
Postępujcie zgodnie ze wskazówkami.
Zapisz temat lekcji, cele i kryteria
sukcesu (nacobezu).
Temat: Nie warto się buntować – rozważania
na podstawie wiersza „Nauka chodzenia”
Cel: analizuję i
interpretuję wiersz „Nauka chodzenia”
Nacobezu:
• relacjonuję treść wiersza,
• wypowiadam się na temat podmiotu lirycznego,
• charakteryzuję relację pomiędzy podmiotem lirycznym
a światem,
• wskazuję środki stylistyczne użyte w utworze i
omawiam ich funkcje,
• omawiam konsekwencje buntu, przedstawione w wierszu,
• analizuję przesłanie utworu;
Zapoznaj się z informacjami zamieszczonymi
w prezentacji, klikaj wszystkie ruchome elementy, czytaj i wykonaj zadania.
Zapisz notatkę w zeszycie.
Sformułuj ją, odpowiadając na poniższe pytania:
- Określ, jaki rodzaj liryki i jaki typ wiersza
reprezentuje utwór Andrzeja Bursy.
- Scharakteryzuj osobę mówiącą w wierszu.
- Powiedz, do jakiego wniosku dochodzi osoba mówiąca i
jaką postawę życiową akceptuje.
albo możesz skorzystać z informacji, które
znajdują się w prezentacji.
Powodzenia!
Komentarze
Prześlij komentarz