Nie warto się buntować - Andrzej Bursa "Nauka chodzenia" (kl.8)




Drodzy Uczniowie klasy 8!

31.03.2020r. lekcja 2

Postępujcie zgodnie ze wskazówkami.

Zapisz temat lekcji, cele i kryteria sukcesu (nacobezu).

Temat: Nie warto się buntować – rozważania na podstawie wiersza „Nauka chodzenia”

Cel: analizuję i interpretuję wiersz „Nauka chodzenia”

Nacobezu:
• relacjonuję treść wiersza,
• wypowiadam się na temat podmiotu lirycznego,
• charakteryzuję relację pomiędzy podmiotem lirycznym a światem,
• wskazuję środki stylistyczne użyte w utworze i omawiam ich funkcje,
• omawiam konsekwencje buntu, przedstawione w wierszu,
• analizuję przesłanie utworu;

Zapoznaj się z informacjami zamieszczonymi w prezentacji, klikaj wszystkie ruchome elementy, czytaj i wykonaj zadania.


Zapisz notatkę w zeszycie.

Sformułuj ją, odpowiadając na poniższe pytania:
- Określ, jaki rodzaj liryki i jaki typ wiersza reprezentuje utwór Andrzeja Bursy.
- Scharakteryzuj osobę mówiącą w wierszu.
- Powiedz, do jakiego wniosku dochodzi osoba mówiąca i jaką postawę życiową akceptuje.
 albo możesz skorzystać z informacji, które znajdują się w prezentacji.

Powodzenia!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jak opisać ulubione zwierzę? - wskazówki w klasie 5.

,,Rola mola” Małgorzaty Strzałkowskiej - klasa 6

Czasowniki zakończone na -no, -to - klasa 5.