Klasa 6 oraz… bracia Lumière polecają kino!
Drodzy Uczniowie klasy 6!
Dzisiaj pracujecie z tekstem, który znajduje się w
Waszym podręczniku do języka polskiego na stronie 239.
Zapiszcie w zeszycie temat lekcji, cel i nacobezu
(kryteria sukcesu).
Temat lekcji: Klasa 6
oraz… bracia Lumière polecają kino!
Cel: rozumiem
przeczytany tekst;
Nacobezu:
– przedstawiam argumenty wyjaśniające powody kariery,
jaką zrobił film
– uzupełniam notatkę na podstawie przeczytanego tekstu
– wyjaśniam pochodzenie wyrazów: kinematograf,
kinematografia
– gromadzę pojęcia związane ze sztuką filmową
Zastanów się i odpowiedz na pytania w
zeszycie:
Czy lubisz film? Jak sądzisz, czemu ten gatunek sztuki
zawdzięcza swoją popularność?
Przeczytaj uważnie tekst W. Bobińskiego, Panie, panowie! Kinematograf Lumière’a – strona 241 w podręczniku.
Na podstawie tekstu Witolda Bobińskiego na
temat początków kina uzupełnij notatkę, przepisz ją do zeszytu.
Mówiąc o początkach kina mamy najczęściej
na myśli rok ………… . Wówczas to dwaj
bracia, Auguste i Louis ………………………….., zaprezentowali nikomu dotąd
nieznany aparat filmowy zwany ………………………………… . Pierwsza projekcja filmu
pokazującego …………………………………………………………….. miała miejsce w paryskim Salonie
Indyjskim Gran Caffe. Film trwał ………….. minuty i zapoczątkował nową erę w
europejskiej kulturze.
Zapoznaj się z definicją wyrazów:
kinematograf i kinematografia. Postaraj się zapamiętać
te wyrazy.
kinematografia
1. «technika i sztuka filmowa; też: przemysł
filmowy»
2. daw. «fotograficzna metoda
rejestrowania ruchu dowolnego obiektu»
kinematograf - aparat
do realizacji i ekranowej projekcji ruchomych obrazów;
/źródło: SJP PWN/
W dostępnych źródłach znajdź szczegółowe
informacje o dwóch swoich ulubionych filmach. Przerysuj tabelkę do zeszytu i uzupełnij
ją.
tytuł
filmu
|
reżyser
|
obsada
(główne role)
|
rok
produkcji
|
kraj
produkcji
|
rodzaj
filmu
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Powodzenia!
Komentarze
Prześlij komentarz