Klasa 6 oraz… bracia Lumière polecają kino!



Drodzy Uczniowie klasy 6!

Dzisiaj pracujecie z tekstem, który znajduje się w Waszym podręczniku do języka polskiego na stronie 239.
Zapiszcie w zeszycie temat lekcji, cel i nacobezu (kryteria sukcesu).

Temat lekcji: Klasa 6 oraz… bracia Lumière polecają kino!

Cel: rozumiem przeczytany tekst;

Nacobezu:
– przedstawiam argumenty wyjaśniające powody kariery, jaką zrobił film
– uzupełniam notatkę na podstawie przeczytanego tekstu
– wyjaśniam pochodzenie wyrazów: kinematograf, kinematografia
– gromadzę pojęcia związane ze sztuką filmową

Zastanów się i odpowiedz na pytania w zeszycie:
Czy lubisz film? Jak sądzisz, czemu ten gatunek sztuki zawdzięcza swoją popularność?

Przeczytaj uważnie tekst W. Bobińskiego, Panie, panowie! Kinematograf Lumière’a – strona 241 w podręczniku.

Na podstawie tekstu Witolda Bobińskiego na temat początków kina uzupełnij notatkę, przepisz ją do zeszytu.

Mówiąc o początkach kina mamy najczęściej na myśli rok ………… . Wówczas to dwaj  bracia, Auguste i Louis ………………………….., zaprezentowali nikomu dotąd nieznany aparat filmowy zwany ………………………………… . Pierwsza projekcja filmu pokazującego …………………………………………………………….. miała miejsce w paryskim Salonie Indyjskim Gran Caffe. Film trwał ………….. minuty i zapoczątkował nową erę w europejskiej kulturze.

Zapoznaj się z definicją  wyrazów: kinematograf i kinematografia. Postaraj się zapamiętać te wyrazy.

kinematografia
1. «technika i sztuka filmowa; też: przemysł filmowy»
2. daw. «fotograficzna metoda rejestrowania ruchu dowolnego obiektu»

kinematograf -  aparat do realizacji i ekranowej projekcji ruchomych obrazów;
                                                                                  
                                                                                                   /źródło: SJP PWN/


W dostępnych źródłach znajdź szczegółowe informacje o dwóch swoich ulubionych filmach. Przerysuj tabelkę do zeszytu i uzupełnij ją.

tytuł filmu
reżyser
obsada (główne role)
rok produkcji
kraj produkcji
rodzaj filmu


















Powodzenia!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jak opisać ulubione zwierzę? - wskazówki w klasie 5.

,,Rola mola” Małgorzaty Strzałkowskiej - klasa 6

Czasowniki zakończone na -no, -to - klasa 5.