Jak opisać ulubione zwierzę? - wskazówki w klasie 5.




Drodzy Uczniowie klasy 5!




Postępujcie zgodnie ze wskazówkami.


Zapisz w zeszycie temat lekcji, cel i kryteria sukcesu (nacobezu).

Temat: On jest zupełnie wyjątkowy! – jak opisać ulubione zwierzę.

Cel: potrafię opisać zwierzę zgodnie ze wskazówkami;

Nacobezu:
– wskazuję różnice między opisem zwierzęcia a notką w encyklopedii
– wiem, jaki jest cel opracowania notki i opisu
– gromadzę wiadomości na temat wybranego zwierzęcia
– zapoznaję się ze wskazówkami dla opisującego zwierzę
– analizuję wzorcowy opis zwierzęcia
– opisuję swojego ulubieńca / wymarzone zwierzę
– charakteryzuję opisywane zwierzę pod względem jego wyglądu, temperamentu, zachowania itd.

Przeczytaj dokładnie  8 wskazówek dla opisującego zwierzę, które znajdują się na stronie 231       w podręczniku do języka polskiego.

Przygotuj plan opisu swojego zwierzęcia, zapisz go w zeszycie.

Wstęp: określ, jak się nazywa zwierzę, w jakich okolicznościach znalazło się w twoim posiadaniu.
…………………………………………………………………………………………..
Rozwinięcie:
- wielkość: ………………………………………………………………………………
- rasa: ……………………………………………………………………………………
- wygląd zewnętrzny (sierść, łeb, pysk, ogon, oczy): ……………………………………
- znaki szczególne: ………………………………………………………………………
- zachowanie: …………………………………………………………………………….
- upodobania: ………………………………………………………………………………
Zakończenie: jaki masz stosunek do zwierzęcia?
……………………………………………………………………………………………….
Następnie przeczytaj dokładnie przykład opisu pt. „ Mój przyjaciel Kropcio”, który znajduje się na stronie 232.

Wykorzystując wskazówki oraz wzorując się na podanym przykładzie, opisz swojego ulubieńca. Jeśli nie masz swojego zwierzątka, opisz jedno ze zwierząt przedstawionych na zdjęciach na stronie 230. 
Przygotuj opis na piątek 03.04.2020r. i wyślij go pocztą elektroniczną na adres: pspwwieczorekp@wp.pl lub Messenger. Do opisu dołącz zdjęcie pupila. 
Możesz przygotować opis w dokumencie Word i wkleić zdjęcie, a następnie wysłać e-maila. Możesz także napisać w zeszycie, zrobić zdjęcie opisu i przesłać e-maila albo w wiadomości przez Messenger. Czekam na prace w piątek do godziny 16.00.

Powodzenia!



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

,,Rola mola” Małgorzaty Strzałkowskiej - klasa 6

Czasowniki zakończone na -no, -to - klasa 5.