Jak powstaje film? (kl.6)



Drodzy Uczniowie klasy 6!

01.04.2020r. lekcja 2

Postępujcie zgodnie ze wskazówkami.

Zapisz w zeszycie temat lekcji, cel i kryteria sukcesu (nacobezu).

Temat: Jak powstaje film?
Cel: potrafię opowiedzieć, jak wygląda praca nad filmem, posługując się odpowiednimi pojęciami;


Nacobezu:
– znam terminy: scenariusz, scenopis
– zna definicje pojęć: kadr, kadrowanie, scena, ujęcie, montaż
– znam budowę scenariusza
– znam środki filmowe potęgujące napięcie
– dobieram środki wyrazu filmowego do budowania napięcia (na wskazanym materiale)
– wiem, czym jest adaptacja filmowa



Lekcje języka polskiego to także przygotowywanie Was do coraz bardziej świadomego i refleksyjnego uczestnictwa w kulturze, której film i inne sztuki audiowizualne są istotną częścią. Na bieżących lekcjach przygotowujecie się  do pogłębionego odbioru filmu, jego analizy, rozwijacie wrażliwość poprzez zapoznawanie ze środkami wyrazu sztuki filmowej, procesem pracy nad filmem, historią kina.


Zapoznaj się z materiałami zamieszczonymi na stronie epodreczniki.pl. Wejdź w podany link. Czytaj dokładnie zamieszczone informacje, wykonaj  zadania. W zeszycie zapisz  zadanie 5 i 6 (możesz wydrukować z platformy i wkleić do zeszytu).


Powodzenia!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jak opisać ulubione zwierzę? - wskazówki w klasie 5.

,,Rola mola” Małgorzaty Strzałkowskiej - klasa 6

Czasowniki zakończone na -no, -to - klasa 5.